„Найсильніша
ланка”
Мета. Зацікавити учнів математикою,
встановлюючи зв`зки між математикою та іншими сферами життя. Поглибити і
розширити знання учнів з математики. Розвивати
пізнавальний інтерес, творчу активність, допитливість, логічне мислення.
Виховувати активність і самостійність в учнів.
Хід гри.
Вступна частина.
Ведуча:
Вітає математика
Сьогодні в класі вас.
Тому, що незвичайний
Урок відбудеться у нас.
Зібралися сьогодні
Розумники-знавці
Хоч досвіду немає,
Та все ж ви молодці.
Сьогодні ми зіграєм
У гру чудову всі
І найсильніша ланка
Назвемо ми її.
Фігури, числа, знаки,
Доведення, задачі-
Це давні є знайомі.
Бажаю всім удачі.
Учасникам усім
Я успіхів бажаю
І відповідей правильних
Від вас я всіх чекаю.
Закони математики
Ви правильно згадайте
І на складні питання
Відмінно відповідайте.
Щоб у змаганні чітко
Проходили моменти,
Мені допомагатимуть
Наші асистенти.
Бажаю перешкоди,
Знавці, вам подолати,
Знання свої й кмітливість
Сьогодні показати.
Ні пуху, ні пера,
Почнеться скоро гра.
Перш, ніж розпочати нашу гру, я
хочу розказати вам правила гри.
1.
У грі беруть участь 10 учнів. Для того,
щоб вибрати їх ми проведемо відбірковий тур, у якому я прочитаю вам запитання,
а ви на картках пишете відповіді. 10 перших учнів, які дали правильну відповідь
переходять у перший раунд.
2.
Гра складається із 8 раундів і фіналу. Я
по черзі задаю питання кожному учаснику. Вкінці раунду учасники на картках
пишуть кого вони б хотіли виключити з гри. Хто набере найбільше голосів
вибувають з гри, а асистенти гри оголошують найсильнішу і найслабшу ланку
даного раунду.
3.
Якщо учасників, які набрали однакову
кількість голосів не один, а кілька, то проводиться жеребкування.
4.
Коли учасників залишиться двоє, то
проводиться фінал між ними, який полягає у тому, що учасникам по черзі
пропонуються задачі, які вони повинні розв`язати. Хто розв`яже більше правильно задач- переможець.
Основна частина.
Отже, гра почалася.
Відбірковий тур.
Розмістити дані числа в порядку
зростання.
1/3; 0,2; 0; 1/2. (0; 0,2; 1/3; 1/2.)
Додаткове запитання (на випадок,
коли не буде 10 правильних відповідей )
2. Розмістити міста за кількістю
слів у слові, починаючи з найменших.
Херсон, Радехів, Київ, Токіо. (Київ,
Токіо, Херсон, Радехів)
I.раунд.
1. Як називаються числа, які
вживаються для лічби ? ( Натуральні )
2. Скільки нулів у розрядній
одиниці мільярд ? ( 9 )
3. Що більше 1/5 чи 0,5 ? ( 0,5)
4. Скільки дорівнює 120
? (1)
5. Яка фігура утвориться, якщо
провести 2 промені, що виходять з однієї точки ? ( кут ).
6. Як називаються вирази,
утворені з чисел, змінних, їх степенів та добутків?
( одночлени ).
7. Який прилад використовують для
вимірювання кутів ? (
транспортир ).
8. Як називається рівність, що
містить невідомі числа, пози, букви? ( рівняння)
9. Хто першим ввів систему
координат ? ( Декарт ).
10. Як називається фігура, що
скадається з усіх точок прямоі, розміщеної з одного боку від даної на прямій
точки ? ( промінь ).
11. Як у математиці називають
твердження яке, треба довести? ( теорема ).
12. Як називаються прямі, які не
перетинаються ? (
паралельні ).
13. Наука про властивості
геометричних фігур ( геометрія ) .
14. Якщо у двох кутів одна
сторона спільна, а інші сторони є доповняльними
півпрямими, то кути називають ...
( суміжними ).
15. Якою за номером є ознака
рівності трикутників за стороною і прилеглими до неї кутами ? ( друга ).
16. У якому трикутнику є кут
більший за 900 ? (тупокутному)
17. Сума суміжних кутів дорівнює
… (1800 )
18. Розгорнутий кут дорівнює …
(1800)
19. Скільки см2 містить
1м2 ? (10000)
20. Сума одночленів називається
…(многочленом)
II. Раунд.
1. Як називається фігура, що
складається з трьох точок, що не лежать на одній прямій і трьох відрізків, що
їх попарно сполучають? (трикутник)
2. Чому дорівнює сума кутів
трикутника ? (1800)
3. У скільки разів прямий кут
менший за розгорнутий ? (2)
4. Як називається дріб, у якого
чисельник менший за знаменник? (правильний)
5. Назвіть найменше натуральне
число. (1)
6. Скільки кг містить 1 тонна ? (1000)
7. Назвіть найбільше натуральне
число. (такого
не існує)
8. Який дріб завжди менший за 1? (правильний)
9. Що називають пириметром фігури ? (суму довжин
йогo сторін)
10. Яке число є найбільшим цілим
від`ємним числом ? (-1)
11. Як називають дріб, у якого
чисельник дорівнює знаменнику, або більший за нього ? (неправильний)
12. Назвіть основні геометричні
фігурина площині. (точка і пряма)
13. Як називається формула a2+2ab+b2=(a+b)2
? (квадрат суми)
14. Число, яке задовільняє
рівняння називають… (розв`язком рівняння )
15. 12003- ? (1)
16. (5-2)2 -? (9)
17. Рівні- це відрізки, які
мають…(однакові довжини)
18. 20031- ? (2003)
III. Раунд.
1. Чи можна при діленні в частці
отримати 0? (так, коли ділене 0)
2. Як у математиці називають
очевидні речі, що не доводять ? (аксіоми)
3. Як
називаються прямі,
що перетинаються під прямим кутом ? (перпендикулярні)
4. Як називають
відрізок, що сполучає вершину і середину протилежної сторони трикутника ? (медіана)
5. Як називають
розділ геометрії, в якому вивчаються фігури на площині ? (планіметрія)
6. Чи існує
число, піднісши яке до квадрату, отримаємо від`ємне число ? (Ні)
7. Властивість
медіани рівнобедреного трикутника. (Медіана є висотою і
бісектрисою)
8. Під яким
кутом перетинаються перпендикулярні прямі ? (900)
9. Розв`яжіть рівняння 5х=5. (х=1)
10. Скільки
морозива можна перевезти 5-тонним вантажним автомобілем ? (5
тонн)
11. Чи ділиться
число 183 на 3 ?(так)
12. 1/2+1/2= ? (1)
13. 33-? (27)
14. Як
називається результат віднімання двох чисел ? (різниця)
15. Частина
прямої, що лежить між двома даними її точками називається… (відрізок)
16. Одиниця
вимірювання кутів… (0)
IV.
Раунд.
1.
Чому дорівнює добуток 5*5*5 ?(125)
2.
Назвіть корінь рівняння х+х=2. (1)
3.
Чому дорівнюють кути рівнобедреного
прямокутного трикутника ?
(450,
450, 900)
4.
Які трикутники називають рівними ? (y яких
відповідні сторони і кути рівні)
5.
Чому дорівнює периметр квадрата із
стороною 7 ? (28)
6.
Як називається координата у ? (ординат)
7.
Чому дорівнює сума 14+9 ? (23)
8.
Розшифруйте НСК. (найменше
спільнек кратне)
9.
Взаємно обернене число до 5… (1/5)
10.
Протилежне число до 7… (-7)
11.
Назвіть степінь одночлена a7b3 .(10)
12.
Скільки катетів у прямокутному трикутнику ? (2)
13.
Знайти 1% від числа 200. (2)
14.
Перша ознака рівності трикутників. (За твома
сторонами і кутом між ними)
V.
Раунд.
1.
Скільки прямих, паралельних даній, можна
провести через точку, що не лежить на даній прямій ? (одну)
2.
Чи паралельні дві прямі між собою, якщо
вони паралельні третій ? (так)
3.
Якими буквами позначають точки ? (великими латинськими)
4.
Якщо кут дорівнює 300, то на
які кути його ділить бісектриса ? (два по 150)
5.
Як називається кут трикутника, суміжний
з внутрішнім кутом ? (зовнішнній)
6.
Чи є сформульоване твердження аксіомою
відкладання відрізків: „Hа будь-якій
півпрямій від її початкової точки можна відкласти відрізок даної довжини і тільки один” ? (так)
7.
Чи ділить бісектриса кута довільного
трикутника протилежну сторону на рівні відрізки ? (ні)
8.
Чому дорівнює 1/24 доби в годинах ? (1 година)
9.
Скільки секунд в 1 годині ? (3600)
10.
Чи рівні прямокутні трикутники, якщо катет і
протилежний кут одного трикутника дорівнюють катету і протилежному куту іншого
трикутника ? (так)
11.
Чи дорівнює зовнішній кут трикутника
відповідному внутрішньому куту ? (ні)
12.
Чому дорівнює 72 ? (49)
VI.
Раунд.
1.
Перпендикуляр, що проведений з вершини
трикутника до прямої, що містить протилежну сторону трикутника, називається… (висота)
2.
Чи вірне твердження: „Через одну точку
прямої можна провести два перпендикуляри” ? (ні)
3.
Чому дорівнює 2:0 ? (На нуль ділити
не можна)
4.
Знайти суму чисел 18+21 ? (39)
5.
Чому дорівнює сума кутів в прямокутному
трикутнику ? (1800)
6.
Чи є рівняння 2х2+3х=4
лінійне ? (Ні)
7.
Чому дорівнює сума -3+7 ? (4)
8.
Як називається результат ділення двох
чисел ? (частка)
9.
Як називають вираз 7а2b3 ?
(одночлен)
10.
Периметр якої фігури дорівнює подвоєній сумі
двох сторін ? (прямокутника)
VII.
Раунд.
1.
Якою цифрою закінчується число 33331
? (3)
2.
У сім`ї два батька і два сини. Скільки у сім`ї чоловік ? (3)
3.
Чи може добуток двох натуральних чисел
бути простим числом ? (так,
якщо одне число 1, а друге просте число)
4.
Чи є тупокутним трикутник, у якого один
кут дорівнює 910 ? (так)
5.
Чи може сума двох простих чисел бути
простим числом ? (так,
наприклад, 2+3=5)
6.
У
скільки разів гіпотенуза більша за катет, що лежить проти кута 300 ? (у 2 рази)
7.
Якою цифрою закінчується число 52
? (5)
8.
Скільки осей має система координат ? (2)
9.
Чому дорівнює сума внутрішніх
односторонніх кутів, утворених при перетині двох паралельних прямих січною ?
(1800)
10.
Чи вірно, що відповідні кути рівні ? (так)
11.
Назвіть найменше складене число .(4)
12.
Радіус кола дорівнює 2. Чому дорівнює
його діаметр ? (4)
VIII.
Раунд.
1.
Доповніть „Пряма розбиває площину на…” (2 півплощини)
2.
Чому дорівнює суміжній кут із кутом 800
? (1000)
3.
Третя ознака рівності трикутників. (за трьома
сторонами)
4.
Якщо сума внутрішніх односторонніх
кутів, утворених при перетині двох прямих січною дорівнює 1800, то
прямі… (паралельні)
5.
Чому дорівнює зовнішній кут трикутника ? (сумі двох
внутрішніх не суміжних з ним)
6.
Скільки важить 1кг води ? (1кг)
7.
Назвіть найменше парне натуральне число. (2)
8.
Сторона прямокутного трикутника, яка
лежить проти кута 900 називаєть- ся … (гіпотенуза)
9.
Чи є 11/3 правильним дробом ? (ні)
10.
Чи існує трикутник з трьома гострими
кутами ? (так)
11.
Чому дорівнюють кути рівностороннього
трикутника ? (по 600)
12. Скільки
годин становить половина доби ? (12)
Фінал.
1.
Пастуха, який вів 70 биків, запитали:
„Яку частину биків своєї череди ведеш ? ”.Він відповів:
„Я веду 2/3 худоби”. Скільки биків мав пастух ? (105)
2.
Знайти число, якщо відомо, що воно
становить 20% від числа 5. (1)
3.
Хто автор праці „Начала” ? (Евклід)
4.
В честь кого названо систему координат ? (Декарта)
5.
Якою цифрою закінчується число 20100 ? (0)
6.
Вовк і Лисиця змагаються з бігу. Як
розподіляться місця, коли відомо, що Вовк був одним із перших, а Лисиця була
передостанньою ? (І місце- Лисиця, ІІ- Вовк )
7.
Заєць з`їв 8 морквин і з`їв усі, крім 5.
Скільки морквин залишилось? (5)
8.
Скільки буде кутів, якщо у квадрата
відрізати два кути ? (6)
Заключна
частина..
Переможець гри
нагороджується призом.
Вчитель.
Урок уже
закінчено Учасники,
що добре
Нам можна далі
йти. Сьогодні
працювали,
І до нової теми Оцінки
всі хороші
В програмі
перейти. Отримують
в фіналі.
Всі добре
працювали, В
вівторок ви ж приходьте
Старались, як
могли. З
підручниками в клас,
Та (ім`я переможця)
найбільше Бо
алгебра, як завжди,
Відмітимо
сьогодні ми. Чекатиме
на вас.
Немає коментарів:
Дописати коментар