вівторок, 1 грудня 2015 р.

„Найсильніша ланка”

Мета. Зацікавити учнів математикою, встановлюючи зв`зки між математикою та іншими сферами життя. Поглибити і розширити знання учнів з математики. Розвивати  пізнавальний інтерес, творчу активність, допитливість, логічне мислення. Виховувати активність і самостійність в учнів.





                                                 Хід гри.
Вступна частина.
Ведуча:
 Вітає математика
Сьогодні в класі вас.
Тому, що незвичайний
Урок відбудеться у нас.
Зібралися сьогодні
Розумники-знавці
Хоч досвіду немає,
Та все ж ви молодці.
Сьогодні ми зіграєм
У гру чудову всі
І найсильніша ланка
Назвемо ми її.
Фігури, числа, знаки,
Доведення, задачі-
Це давні є знайомі.
Бажаю всім удачі.
Учасникам усім
Я успіхів бажаю
І відповідей правильних
Від вас я всіх чекаю.
Закони математики
Ви правильно згадайте
І на складні питання
Відмінно відповідайте.
Щоб у змаганні чітко
Проходили моменти,
Мені допомагатимуть
Наші асистенти.
Бажаю перешкоди,
Знавці, вам подолати,
Знання свої й кмітливість
Сьогодні показати.
Ні пуху, ні пера,
Почнеться скоро гра.
Перш, ніж розпочати нашу гру, я хочу розказати вам правила гри.
1.     У грі беруть участь 10 учнів. Для того, щоб вибрати їх ми проведемо відбірковий тур, у якому я прочитаю вам запитання, а ви на картках пишете відповіді. 10 перших учнів, які дали правильну відповідь переходять у перший раунд.
2.     Гра складається із 8 раундів і фіналу. Я по черзі задаю питання кожному учаснику. Вкінці раунду учасники на картках пишуть кого вони б хотіли виключити з гри. Хто набере найбільше голосів вибувають з гри, а асистенти гри оголошують найсильнішу і найслабшу ланку даного раунду.
3.     Якщо учасників, які набрали однакову кількість голосів не один, а кілька, то проводиться жеребкування.
4.     Коли учасників залишиться двоє, то проводиться фінал між ними, який полягає у тому, що учасникам по черзі пропонуються задачі, які вони повинні розв`язати. Хто розв`яже більше правильно задач- переможець.
Основна частина.
Отже, гра почалася.
Відбірковий тур.
Розмістити дані числа в порядку зростання.
1/3; 0,2; 0; 1/2. (0; 0,2; 1/3; 1/2.)
Додаткове запитання (на випадок, коли не буде 10 правильних відповідей )
2. Розмістити міста за кількістю слів у слові, починаючи з найменших.
Херсон, Радехів, Київ, Токіо. (Київ, Токіо, Херсон, Радехів)
I.раунд.
1. Як називаються числа, які вживаються для лічби ?   ( Натуральні )
2. Скільки нулів у розрядній одиниці мільярд ? ( 9 )
3. Що більше 1/5 чи 0,5 ? ( 0,5)
4. Скільки дорівнює 120 ? (1)
5. Яка фігура утвориться, якщо провести 2 промені, що виходять з однієї точки ? ( кут ).
6. Як називаються вирази, утворені з чисел, змінних, їх степенів та добутків?
( одночлени ).
7. Який прилад використовують для вимірювання кутів ? ( транспортир ).
8. Як називається рівність, що містить невідомі числа, пози, букви? ( рівняння)
9. Хто першим ввів систему координат ? ( Декарт ).
10. Як називається фігура, що скадається з усіх точок прямоі, розміщеної з одного боку від даної на прямій точки ? ( промінь ).
11. Як у математиці називають твердження яке, треба довести? ( теорема ).
12. Як називаються прямі, які не перетинаються ? ( паралельні ).
13. Наука про властивості геометричних фігур  ( геометрія ) .
14. Якщо у двох кутів одна сторона спільна, а інші сторони є доповняльними
півпрямими, то кути називають ... ( суміжними ).
15. Якою за номером є ознака рівності трикутників за стороною і прилеглими до неї кутами ? ( друга ).
16. У якому трикутнику є кут більший за 900 ? (тупокутному)
17. Сума суміжних кутів дорівнює … (1800 )
18. Розгорнутий кут дорівнює … (1800)
19. Скільки см2 містить 1м2 ? (10000)
20. Сума одночленів називається …(многочленом)

II.      Раунд.
1. Як називається фігура, що складається з трьох точок, що не лежать на одній прямій і трьох відрізків, що їх попарно сполучають? (трикутник)
2. Чому дорівнює сума кутів трикутника ? (1800)
3. У скільки разів прямий кут менший за розгорнутий ? (2)
4. Як називається дріб, у якого чисельник менший за знаменник? (правильний)
5. Назвіть найменше натуральне число. (1)
6. Скільки кг містить 1 тонна ? (1000)
7. Назвіть найбільше натуральне число. (такого не існує)
8. Який дріб завжди менший за 1? (правильний)
9. Що називають пириметром фігури ? (суму довжин йогo сторін)
10. Яке число є найбільшим цілим від`ємним числом ? (-1)
11. Як називають дріб, у якого чисельник дорівнює знаменнику, або більший за нього ? (неправильний)
12. Назвіть основні геометричні фігурина площині. (точка і пряма)
13. Як називається формула a2+2ab+b2=(a+b)2 ? (квадрат суми)
14. Число, яке задовільняє рівняння називають… (розв`язком рівняння )
15. 12003- ? (1)
16. (5-2)2 -? (9)
17. Рівні- це відрізки, які мають…(однакові довжини)
18. 20031- ? (2003)                                                                                                                      
III.      Раунд.
1. Чи можна при діленні в частці отримати 0?  (так, коли ділене 0)
2. Як у математиці називають очевидні речі, що не доводять ? (аксіоми)
3. Як називаються прямі, що перетинаються під прямим кутом ? (перпендикулярні)
4. Як називають відрізок, що сполучає вершину і середину протилежної сторони трикутника ? (медіана)                                                                                                                             
5. Як називають розділ геометрії, в якому вивчаються фігури на площині ? (планіметрія)
6. Чи існує число, піднісши яке до квадрату, отримаємо від`ємне число ? (Ні)
7. Властивість медіани рівнобедреного трикутника. (Медіана є висотою і  
бісектрисою)
8. Під яким кутом перетинаються перпендикулярні прямі ? (900)
9. Розв`яжіть рівняння 5х=5. (х=1)
10. Скільки морозива можна перевезти 5-тонним вантажним автомобілем ? (5
тонн)   
11. Чи ділиться число 183 на 3 ?(так)
12. 1/2+1/2= ? (1)
13. 33-? (27)
14. Як називається результат віднімання двох чисел ? (різниця)
15. Частина прямої, що лежить між двома даними її точками називається… (відрізок)
16. Одиниця вимірювання кутів… (0)
IV.            Раунд.
1.     Чому дорівнює добуток 5*5*5 ?(125)
2.     Назвіть корінь рівняння х+х=2. (1)
3.     Чому дорівнюють кути рівнобедреного прямокутного трикутника ?
(450, 450, 900)
4.     Які трикутники називають рівними ? (y яких відповідні сторони і кути рівні)
5.     Чому дорівнює периметр квадрата із стороною 7 ? (28)
6.     Як називається координата у ? (ординат)
7.     Чому дорівнює сума 14+9 ? (23)
8.     Розшифруйте НСК. (найменше спільнек кратне)
9.     Взаємно обернене число до 5 (1/5)
10.             Протилежне число до 7 (-7)
11.             Назвіть степінь одночлена a7b3 .(10)
12.             Скільки катетів у прямокутному трикутнику ? (2)
13.             Знайти 1% від числа 200. (2)
14.             Перша ознака рівності трикутників. (За твома сторонами і кутом між ними)
   V.            Раунд.
1.     Скільки прямих, паралельних даній, можна провести через точку, що не лежить на даній прямій ? (одну)
2.     Чи паралельні дві прямі між собою, якщо вони паралельні третій ? (так)
3.     Якими буквами позначають точки ?  (великими латинськими)
4.     Якщо кут дорівнює 300, то на які кути його ділить бісектриса ? (два по 150
5.     Як називається кут трикутника, суміжний з внутрішнім кутом ? (зовнішнній)
6.     Чи є сформульоване твердження аксіомою відкладання відрізків: „Hа будь-якій півпрямій від її початкової точки можна відкласти  відрізок даної довжини і тільки один” ? (так)
7.     Чи ділить бісектриса кута довільного трикутника протилежну сторону на рівні відрізки ? (ні)
8.     Чому дорівнює 1/24 доби в годинах ? (1 година)
9.     Скільки секунд в 1 годині ? (3600)
10.            Чи рівні прямокутні трикутники, якщо катет і протилежний кут одного трикутника дорівнюють катету і протилежному куту іншого трикутника ? (так)
11.           Чи дорівнює зовнішній кут трикутника відповідному внутрішньому куту ? (ні)
12.            Чому дорівнює 72 ? (49)
VI.            Раунд.
1.     Перпендикуляр, що проведений з вершини трикутника до прямої, що містить протилежну сторону трикутника, називається (висота)
2.     Чи вірне твердження: „Через одну точку прямої можна провести два перпендикуляри” ? (ні)
3.     Чому дорівнює 2:0 ? (На нуль ділити не можна)
4.     Знайти суму чисел 18+21 ? (39)
5.     Чому дорівнює сума кутів в прямокутному трикутнику ? (1800)
6.     Чи є рівняння 2х2+3х=4 лінійне ? (Ні)
7.     Чому дорівнює сума -3+7 ? (4)
8.     Як називається результат ділення двох чисел ? (частка)
9.     Як називають вираз 7а2b3 ? (одночлен)
10.             Периметр якої фігури дорівнює подвоєній сумі двох сторін ? (прямокутника)
VII.            Раунд.
1.     Якою цифрою закінчується число 33331 ? (3)
2.     У сім`ї два батька і два сини. Скільки у сім`ї чоловік ? (3)
3.     Чи може добуток двох натуральних чисел бути простим числом ? (так, якщо одне число 1, а друге просте число)
4.     Чи є тупокутним трикутник, у якого один кут дорівнює 910 ? (так)
5.     Чи може сума двох простих чисел бути простим числом ? (так, наприклад, 2+3=5)
6.      У скільки разів гіпотенуза більша за катет, що лежить проти кута 300 ? (у 2 рази)
7.     Якою цифрою закінчується число 52 ? (5)
8.     Скільки осей має система координат ? (2)
9.     Чому дорівнює сума внутрішніх односторонніх кутів, утворених при перетині двох паралельних прямих січною ? (1800)
10.             Чи вірно, що відповідні кути рівні ? (так)
11.             Назвіть найменше складене число .(4)
12.            Радіус кола дорівнює 2. Чому дорівнює його діаметр ? (4)
VIII.            Раунд.
1.     Доповніть „Пряма розбиває площину на” (2 півплощини)
2.     Чому дорівнює суміжній кут із кутом 800 ? (1000)
3.     Третя ознака рівності трикутників. (за трьома сторонами)
4.     Якщо сума внутрішніх односторонніх кутів, утворених при перетині двох прямих січною дорівнює 1800, то прямі… (паралельні)
5.     Чому дорівнює зовнішній кут трикутника ? (сумі двох внутрішніх не суміжних з ним)
6.     Скільки важить 1кг води ? (1кг)
7.     Назвіть найменше парне натуральне число. (2)
8.     Сторона прямокутного трикутника, яка лежить проти кута 900 називаєть- ся (гіпотенуза)
9.     Чи є 11/3 правильним дробом ? (ні)
10.            Чи існує трикутник з трьома гострими кутами ? (так)
11.            Чому дорівнюють кути рівностороннього трикутника ? (по 600
12. Скільки годин становить половина доби  ? (12)
Фінал.
1.     Пастуха, який вів 70 биків, запитали: „Яку частину биків своєї череди  ведеш ? ”.Він відповів: „Я веду 2/3 худоби”. Скільки биків мав пастух ? (105)
2.     Знайти число, якщо відомо, що воно становить 20% від числа 5. (1)
3.     Хто автор праці „Начала” ? (Евклід)
4.     В честь кого названо систему координат ? (Декарта)
5.     Якою цифрою закінчується число 20100  ? (0)
6.     Вовк і Лисиця змагаються з бігу. Як розподіляться місця, коли відомо, що Вовк був одним із перших, а Лисиця була передостанньою ? (І місце- Лисиця, ІІ- Вовк )
7.     Заєць з`їв 8 морквин і з`їв усі, крім 5. Скільки морквин залишилось? (5)
8.     Скільки буде кутів, якщо у квадрата відрізати два кути ? (6)
Заключна частина..
Переможець гри нагороджується призом.
Вчитель.
Урок уже закінчено                                              Учасники, що добре
Нам можна далі йти.                                             Сьогодні працювали,
І до нової теми                                                       Оцінки всі хороші
В програмі перейти.                                              Отримують в фіналі.
Всі добре працювали,                                            В вівторок ви ж приходьте
Старались, як могли.                                              З підручниками в клас,
Та (ім`я переможця) найбільше                            Бо алгебра, як завжди,
Відмітимо сьогодні ми.                                          Чекатиме на вас. 



Немає коментарів:

Дописати коментар