«Сьома грань»
Мета: Розвивати через гру інтерес до математики, її історії;
розвивати логічне мислення, кмітливість, виховувати цілеспрямованість, упевненість у собі, вміння і навички міркувати, свідоме ставлення до набуття знань.
Обладнання: Великий плакат на столі – поле гри, на якому розташовані кружечки чорного, коричневого, синього, зеленого, жовтого та червоного кольору; гральний кубик, великий куб з різнокольоровими гранями, шість різнокольорових зошитів з різнорівневими завданнями; плакати з висловленнями вчених про математику, годинник, комп’ютер.
розвивати логічне мислення, кмітливість, виховувати цілеспрямованість, упевненість у собі, вміння і навички міркувати, свідоме ставлення до набуття знань.
Обладнання: Великий плакат на столі – поле гри, на якому розташовані кружечки чорного, коричневого, синього, зеленого, жовтого та червоного кольору; гральний кубик, великий куб з різнокольоровими гранями, шість різнокольорових зошитів з різнорівневими завданнями; плакати з висловленнями вчених про математику, годинник, комп’ютер.
Вступне
слово вчителя: Сьогодні у нас у школі
закінчується тиждень математики. На протязі цього тижня ви брали участь у
різноманітних конкурсах і вікторинах. І согодні я вас вітаю зі справжнім святом
математики-цариці всіх наук!
Зараз вам потрібні будуть усі ваші знання і навички, які ви придбали на уроках, ваша логіка мислення при розв’язанні цікавих, нестандартних і життєвих задач. Я бажаю вам успіхів, вдачі, кмітливості та винахідливості, оскільки «Математика здає свої фортеці лише сильним і сміливим»
Шередько Вікторія виконує пісню.
Зараз вам потрібні будуть усі ваші знання і навички, які ви придбали на уроках, ваша логіка мислення при розв’язанні цікавих, нестандартних і життєвих задач. Я бажаю вам успіхів, вдачі, кмітливості та винахідливості, оскільки «Математика здає свої фортеці лише сильним і сміливим»
Шередько Вікторія виконує пісню.
Оголошується
гра під назвою «Сьома грань».
1. Цей турнір присвячується
2. Всім,хто навчає математики!
1. Всім,хто вивчае математику!
2. Всім,хто любить математику!
1. Всім,хто ще не знає, що може любити математику!
2. Гральний кубик має, як і належить, шість граней. Сьома грань – ваша особиста грань. Ваше відчуття і уявлення, пам’ять і увага, ваше мовлення і мислення, інтелект і емоції. Ваші воля і характер, ваші знання, вміння і навички, ерудиція, інтуіція і здогадки, ваш спортивний азарт.
1. У нас буде цікаво, захоплююче, весело.Бо це буде емоційна Математика, і буде це свято Інтелекту. На град наших знань ми чекаємо феєрверк ваших відповідей.
2. Може, як Евклід,уперше побачивши оголену красу математики, навчишся, як Діріхлє, поєднувати з мінімумом сліпих формул максимум зрячих думок. І, як Конфуцій, переконаєшся, що три шляхи ведуть до знань: це шлях роздумів-найвдячніший, шлях наслідування-найлегший,шлях досвіду-найгіркіший. Ітак, довіримось човну мудрості!
1. У цій грі не програє ніхто. Отже вперед, до знань!
2. Беруть участь у турнирі дві команди восьмих класів.У кожній команді по шість учнів. (Представлення команд)
1. Цей турнір присвячується
2. Всім,хто навчає математики!
1. Всім,хто вивчае математику!
2. Всім,хто любить математику!
1. Всім,хто ще не знає, що може любити математику!
2. Гральний кубик має, як і належить, шість граней. Сьома грань – ваша особиста грань. Ваше відчуття і уявлення, пам’ять і увага, ваше мовлення і мислення, інтелект і емоції. Ваші воля і характер, ваші знання, вміння і навички, ерудиція, інтуіція і здогадки, ваш спортивний азарт.
1. У нас буде цікаво, захоплююче, весело.Бо це буде емоційна Математика, і буде це свято Інтелекту. На град наших знань ми чекаємо феєрверк ваших відповідей.
2. Може, як Евклід,уперше побачивши оголену красу математики, навчишся, як Діріхлє, поєднувати з мінімумом сліпих формул максимум зрячих думок. І, як Конфуцій, переконаєшся, що три шляхи ведуть до знань: це шлях роздумів-найвдячніший, шлях наслідування-найлегший,шлях досвіду-найгіркіший. Ітак, довіримось човну мудрості!
1. У цій грі не програє ніхто. Отже вперед, до знань!
2. Беруть участь у турнирі дві команди восьмих класів.У кожній команді по шість учнів. (Представлення команд)
Правила
гри:
1. Учасник команди, яка пройшла відбірковий тур, першим рухає свй флажок після підкидання кубика. Колір кружечка на ігровому полі співпадає з кольором зошита, з якого буде задане запитання.
На обдумування питання надається одна хвилина, за чим слідкує «служба часу». Хід по черзі переходить від однієї команди до другої.
Я кщо основний учасник гри не дає правильної відповіді, то його змінює ігрок другої команди.
2. Говорити можна тільки за правилом піднятої руки, за викликом до мікрофона.Вигуки з місця не приймаються.
1. Підказки ведучого,тягнуть до зменшення кількості балів.
2. Коли відповіді немає,її дає ведучий і хід переходить до іншої команди.Кожна команда має право на дві музичні паузи для обміркування найбільш складних питань.
Нагородження відбуватиметься по закінченню змагань за результатами підрахунку балів.
Питання у зошитах розташовані у такому порядку:
1. у чорному зошиті-питання під рубрикою «В гостях у п’ятиклашок»;
2. у коричневому зошиті-практичні питання;
1.у зеленому зошиті будуть знаходитись питання з історії математики;
2. синій зошит-містить пізнавально-розвивальні питання;
1.жовтий-задачі з сірниками;
2. і, нарешті, червоний зошит – історично-пізнавальні.
1. Ітак, гра починається!
1. Учасник команди, яка пройшла відбірковий тур, першим рухає свй флажок після підкидання кубика. Колір кружечка на ігровому полі співпадає з кольором зошита, з якого буде задане запитання.
На обдумування питання надається одна хвилина, за чим слідкує «служба часу». Хід по черзі переходить від однієї команди до другої.
Я кщо основний учасник гри не дає правильної відповіді, то його змінює ігрок другої команди.
2. Говорити можна тільки за правилом піднятої руки, за викликом до мікрофона.Вигуки з місця не приймаються.
1. Підказки ведучого,тягнуть до зменшення кількості балів.
2. Коли відповіді немає,її дає ведучий і хід переходить до іншої команди.Кожна команда має право на дві музичні паузи для обміркування найбільш складних питань.
Нагородження відбуватиметься по закінченню змагань за результатами підрахунку балів.
Питання у зошитах розташовані у такому порядку:
1. у чорному зошиті-питання під рубрикою «В гостях у п’ятиклашок»;
2. у коричневому зошиті-практичні питання;
1.у зеленому зошиті будуть знаходитись питання з історії математики;
2. синій зошит-містить пізнавально-розвивальні питання;
1.жовтий-задачі з сірниками;
2. і, нарешті, червоний зошит – історично-пізнавальні.
1. Ітак, гра починається!
Оголошуємо
відбірковий тур.
Команді,яка першою виконує завдання правильно, надається право першою почати гру.
Команді,яка першою виконує завдання правильно, надається право першою почати гру.
Питання:
Розмістіть
дроби в порядку їхнього зростання.
а) 1/4; б) 1/5 ; в) 1/10 ; г) 5/4. (Правильна відповідь:в, б, а, г)
а) 1/4; б) 1/5 ; в) 1/10 ; г) 5/4. (Правильна відповідь:в, б, а, г)
Коричневий
зошит
За вірно виконане завдання надається 2 бали.
За вірно виконане завдання надається 2 бали.
1.Який знак треба поставити між записаними цифрами 2 і
3, щоб мати число більше за 2, але менше за 3?
(Кому)
2.Сергій склав аркуш паперу 5 разів. Потім він
вирізав дірку та розгорнув його. Скільки дірок у розгорнутому аркуші? 32
3) Як
агроному, не вимірюючи кутів чотирикутної земельної
ділянки, пересвідчитись, що вона квадратна? (
Мають бути рівними діагоналі і сторони)
4) Столяру треба виготовити підставку у формі квадрата. Що він повинен
виміряти? (Сторону і
скористатися косинцем)
5) Майстер- паркетник хоче пересвідчитись, що випиляні з дубу чотирикутники
– квадрати.Чи дотатньо для цього:
а)рівності чотирьох сторін; ( ні, може бути ромб;)
б)рівності обох діагоналей ? ( ні, може бути прямокутник)
а)рівності чотирьох сторін; ( ні, може бути ромб;)
б)рівності обох діагоналей ? ( ні, може бути прямокутник)
6) Є посудини місткістю 5 л і з л. Як ними набрати 4
л води?
(Налити 5 та 5 і відібрати 3 та 3)
7) . Чому в Україні дорівнює сума одного
Володимира, одного Ярослава, одного Богдана, одного Михайла, одного Тараса і
двох Іванів?(Відповідь. 188 гривень.)
8)На руках
десять пальців.Скільки пальців на десяти руках? (50 пальців)
9) Як
називається прилад для вимірювання кутів на місцевості? (Астролябія)
10) На скільки прямокутних трикутників розбивають
квадрат його діагоналі?
( На 8)
11) У кімнаті є годинник. Він відбиває цілі години. Скільки ударів на добу робить цей годинник? ( 180 ударів).
( На 8)
11) У кімнаті є годинник. Він відбиває цілі години. Скільки ударів на добу робить цей годинник? ( 180 ударів).
Чорний
зошит ,
За кожну правильну відповідь надається 1 бал.
За кожну правильну відповідь надається 1 бал.
1) Що
з’явилося раніше: число чи
цифра?
Число,бо
цифра-спосіб запису числа.
2) Що більше:
сума всіх цифр, чи їх добуток?
Сума,бо добуток дорівнює 0.
3) Даний трикутник. Чи можна провести пряму
лінію, щоб вона перетинала усі сторони
трикутника?
Так.Її треба
провести через одну сторону з вершини трикутника.
5) Яке число скільки б його не ділити на 2, завжди залишається парним?
Число 0.
6)
Назвіть 5 днів підряд, не називаючи ні чисел місяця, ні днів тижня.
(позавчора, вчора, сьогодні, завтра)
7) Кріт виліз з-під землі, а поруч лежали три пшеничні зернини, п’ять
житніх та дві кукурудзяні. Скільки всього зерен побачив кріт?
Жодної, бо кріт сліпий.
8 ) Звезли докупи п’ять і сім снопів сіна. Скільки всього стало
снопів?
Один
великий.
9) Який
числівник наказує? Три!
10)Назвіть
найпрстіший прилад, який полегшує рахунок. Пальці.
11) Яке з чисел меє найбільше дільників? 0
12) Коли ми дивимось на число 6, а говоримо 18? (о 18 годині)
Червоний
зошит
(За кожне вірно виконане завдання надається 5 балів)
1) Якзасвідчує шведська письменниця Еллен Кей, вона якось сказала «Я одержала у спадок пристрасть до науки від предка, угорського короля Матвія Корвіна, любов до математики, музики і поезії від діда матері з батьківського боку, астронома Шуберта, особисту любов до свободи – від Польщі, від прабабки циганки-любов до бродяжництва і невміння підкорятись уставленим звичаям, а решта від Росії»
Назвіть цю видатну жінку.(Підказка: є про неї однойменний трисерійний фільм,де в головній ролі знялась молода Олена Сафонова) Софія Ковалевська
2) Якщо поділити відрізок на дві частини,одержимо відразу шість відношень: А/В ;А/С ;В/А; В/С ;С/А ;С/В, з яких можна скласти всі прпорції, що зв’язують усі частини. Один частний випадок ділення відрізка на дві частини увійшов до історії іскуства, і тому уявляє собою інтерес. Це випадок,коли більша з частин є середня пропорційна між меншою частиною і усім відрізком.Як називається такий випадок? (Підказка: він широко застосовується в архітектурі) Золотий переріз
(За кожне вірно виконане завдання надається 5 балів)
1) Якзасвідчує шведська письменниця Еллен Кей, вона якось сказала «Я одержала у спадок пристрасть до науки від предка, угорського короля Матвія Корвіна, любов до математики, музики і поезії від діда матері з батьківського боку, астронома Шуберта, особисту любов до свободи – від Польщі, від прабабки циганки-любов до бродяжництва і невміння підкорятись уставленим звичаям, а решта від Росії»
Назвіть цю видатну жінку.(Підказка: є про неї однойменний трисерійний фільм,де в головній ролі знялась молода Олена Сафонова) Софія Ковалевська
2) Якщо поділити відрізок на дві частини,одержимо відразу шість відношень: А/В ;А/С ;В/А; В/С ;С/А ;С/В, з яких можна скласти всі прпорції, що зв’язують усі частини. Один частний випадок ділення відрізка на дві частини увійшов до історії іскуства, і тому уявляє собою інтерес. Це випадок,коли більша з частин є середня пропорційна між меншою частиною і усім відрізком.Як називається такий випадок? (Підказка: він широко застосовується в архітектурі) Золотий переріз
3) Довжини
трьох струн,що дають ноти: до,мі,соль, які складають один з найбільш
благозвучних акордів-мажорний, задовольняють гармонійній прпорції,а числа
коливальної цих струн утворює неперервну арифметичну пргресію.Довжини струн
відносяться як 1: 4/5 : 2/3, а числа коливаній як
1: 5/4 : 3/2, або як 4:5:6.
Хто першим побачив у музиці її залежність від математики і склав першу теорію музики? Піфагор
Хто першим побачив у музиці її залежність від математики і склав першу теорію музики? Піфагор
4) Він почав
рахувати раніше, ніж навчився говорити.В юнацтві він захоплювався мовознавством
і математикою.У неповні 19 років побудував циркулем і лінійкою правильний 17-ти
кутник.Ще при його житті його прирівнювали до Архімеда і Ньютона.Це був великий
математик… Як його ім’я? Карл Гаусс
Синій зошит
(За кожне вірно виконане завдання надається 4 бали)
Синій зошит
(За кожне вірно виконане завдання надається 4 бали)
1. Учитель математики Чарльз Лютвідж Доджсон став відомим завдяки своїм
книжкам «Аліса в країні чудес», «Аліса в задзеркаллі». Який псевдонім автора?
(Льюіс Керрол)
2. Кого із великих російських поетів у 1832 році було обрано дійсним членом
Імператорської російської академії наук? (О.С.Пушкін)
3. У назвах яких творів зустрічаються числа? («Три товариша» Ремарк, «12
стільців» Ільф і Петров, «Три мушкетера» О.Дюма, «Два капітана» Каверін та ін.)
4. Один баварський комерсант поставив біля входу у свій магазин ваги, на яких
кожен, хто входив та виходив, повинен був зважуватися. Для чого? (Щоб не змогли
пронести вкрадене)
5. Відомий радянський фізик Ландау на вступних іспитах ставив запитання:
продовжте ряд букв: О, Д, Т, Ч, …Як потрібно його продовжити? (П, Ш, С, … один,
два, три, чотири, п`ять, шість, сім, …)
Назвіть народні прислів’я й приказки, в яких використовуютьс
Зелений зошит
За кожне вірно виконане завдання надається 3 бали.
1)
Піфагорійці надавали містичного значення числам.Найстрашнішою клятвою для них
вважалася клятва числом.Яким саме?
36.Воно
має такі властивості:
36=сумі кубів трьох перших натуральних чисел
36=сумі перших 4-х парних і перших 4-х непарних натуральних чисел.
36=сумі кубів трьох перших натуральних чисел
36=сумі перших 4-х парних і перших 4-х непарних натуральних чисел.
2) Де і в
якому місті було організовано школу Піфагора?
На півдні Італії, в м. Кротон.
На півдні Італії, в м. Кротон.
3) Які
трійки чисел називають Піфагоровими трійками?
Це трійка чисел, для яких виконується
співвідношення: с?=а?+в?
4) Він народився у шахтарській сім’ї.У Донецькому політехнічному інституті отримав диплом гірничого інженера і залишився викладати нарисну геометрію. Разом з тим брав участь у художній самодіяльності.Далі він – соліст Національного театру опери та балету України ім. Тараса Шевченка, його «золотий голос» .Хто він? (Підказка: Його прізвище цілком відповідає голосовим даним) Анатолій Солов’яненко
Це трійка чисел, для яких виконується
співвідношення: с?=а?+в?
4) Він народився у шахтарській сім’ї.У Донецькому політехнічному інституті отримав диплом гірничого інженера і залишився викладати нарисну геометрію. Разом з тим брав участь у художній самодіяльності.Далі він – соліст Національного театру опери та балету України ім. Тараса Шевченка, його «золотий голос» .Хто він? (Підказка: Його прізвище цілком відповідає голосовим даним) Анатолій Солов’яненко
5)У повісті
Миколи Гоголя «Вій» читаємо: «Вона встала…іде поцеркві з заплющеними
очима,нестримано розправляючи руками,мов би бажаючи спіймати когось.Вона йде
прямо до нього.Зі страху окреслив він навколо себе круг.Із зусиллям почав
читати молитву і промовляти заклинання, яких навчив його один монах, що бачив
все життя відьом і різну нечисть…» Отже яка довжина кола Хоми Брута?(Підказка:
Довжина кола не залежить від того, хто і де
йогонакреслив)
С=2ПR
6) Якщо вночи відімкнути біля будинку одну із фар автомобіля,то світло від неї, впавши на асфальт, намалює відому криву.Яку саме? (Підказка: світловий пучок виходить з фари конусом, для якого асфальт є січною.) Одну з віток гіперболи
7) Хто був автором першого підручника геометрії? Евклід
6) Якщо вночи відімкнути біля будинку одну із фар автомобіля,то світло від неї, впавши на асфальт, намалює відому криву.Яку саме? (Підказка: світловий пучок виходить з фари конусом, для якого асфальт є січною.) Одну з віток гіперболи
7) Хто був автором першого підручника геометрії? Евклід
8 ) Хто є
автором вашого підручника
геометрії?
9) Хто з
видатних вчених уперше довів другу ознаку рівності
трикутників? Фалес
10) Хто першим ввів число ?? Архімед
10) Хто першим ввів число ?? Архімед
11) Який
видатний математик створив свою партію,члени якої носили на грудях п’ятикутну
зірку?
Піфагор
12) Яка
відома жінка математик була також і письменницею?
Софія Ковалевська
Софія Ковалевська
Немає коментарів:
Дописати коментар